Skvelá pozícia webových stránok
Sú rôzne metódy, ako pozvať návštevníkov na vaše webové stránky a tým si zaistiť väčšiu klientelu, najmä ak ponúkate služby alebo produkty.
SEO je plné rôznych výrazov a napriek tomu každý má svoj význam a dokonca aj úlohu. Celkovo zastávajú veľmi dôležitú prácu a to dostať rôzne webové stránky na popredné pozície a tým zvýšiť aj návštevnosť. Jedným z takýchto pomocníkov je linkbuilding. Jeho význam nám vysvetlil Michal Kuchař zo spoločnosti SEOlight.
Môžete nám vysvetliť, čo vlastne je linkbuilding?
Linkbuilding patrí medzi jednu z najdôležitejších SEO aktivít a prirodzene plní veľmi dôležitú úlohu. Tá spočíva v budovaní spätných odkazov. Tie zase pre zmenu zvýšia vierohodnosť a súčasne aj relevanciu webových stránok u Google alebo Zoznamu.
Ak to dobre chápem, tak potom by mohol skutočne zvýšiť aj návštevnosť?
Áno, chápete to úplne presne. Dokáže priviesť nových návštevníkov a tiež zlepší umiestnenie webu vo výsledkoch vyhľadávania, ktoré v podstate privádzajú na tento web nových používateľov.
Zmienili ste sa o spätných odkazoch. Mohli by ste nám k tomu povedať ešte trochu viac?
Spätné odkazy môžeme ešte rozdeliť, a to na externé a potom ešte interné. Interné, ako názov sám napovedá, pracujú na základe vlastných zdrojov, ktoré sa nachádzajú na webe. Externé odkazy sú umiestnené na iných weboch a odkazujú prakticky na váš web. Tiež sa môžu deliť na aktívne alebo pasívne. V prípade aktívnych odkazov, je to tak, že v podstate píšete články a do nich ich vkladáte prirodzenou formou, prípadne môžete sa dohodnúť s iným vlastníkom webových stránok, aby na vás odkázal vo svojich textoch. Pasívne sú také, že možno ani o nich nikdy nebudete vedieť. Návštevníci alebo zákazníci budú úplne sami od seba odkazovať na vaše stránky a to bez toho, aby ste sa nejako vy sami o to snažili.
Linkbuilding, ako to vyzerá, sa oplatí používať alebo nie je nutnosťou sa naň zamerať?
Tak samozrejme záleží na prioritách, čo vlastne vlastník webových stránok od nich vyžaduje. Ak väčšiu návštevnosť a zisk, potom by mal o ňom uvažovať. Spätné odkazy dobre zaindexujú web u Googlu alebo Zoznamu a tým ich vyhľadávač vyhodnotí ako relevantný. Zákazníci potom ľahko nájdu, čo práve potrebujú, a je dôležité spomenúť, že všetko bude na popredných pozíciách, teda ľudovo povedané na rane. Tým sa na webové stránky dostanú aj tí, ktorí práve neoplývajú trpezlivosťou v hľadaní svojej otázky. Avšak všetko súvisí so všetkým a tak je dobré si nechať vykonať dôkladnú analýzu webu a zamerať sa na SEO.